Wniosek o stypendium socjalne

Jak złożyć poprawnie wniosek o stypendium socjalne

Numer konta (osobistego studenta) należy wpisać w USOSweb w zakładce STYPENDIA – NR KONTA (przed wypełnieniem wniosku).

Po zalogowaniu się do systemu USOSweb należy (w górnej zakładce) wybrać: DLA WSZYSTKICH, a następnie WNIOSKI

    • W pierwszej kolejności należy wypełnić: OŚWIADCZENIE O DOCHODACH ZA ROK 2021 (pamiętaj o kliknięciu w odnośnik “PODPISZ I ZŁÓŻ ELEKTRONICZNIE”)
      • wniosek o przyznanie stypendium socjalnego, dla studentów i doktorantów studiów stacjonarnych
      • oświadczenie o dochodzie nieopodatkowanym (do wydruku ze strony: Biura Dydaktyki i Spraw Studenckich
      • lub w załącznikach – ekran 5 oświadczenia o dochodach w USOSweb).
    • Skompletuj wszystkie wymagane załączniki i wgraj je w formacie pdf do wniosku w systemie USOS-web.
    • Przed zatwierdzeniem wniosku  następuje weryfikacja poprzez wprowadzenie hasła przesłanego na studencki adres e-mailowy.
    • Sprawdź stan wniosku w USOSweb i odczytaj pocztę elektroniczną (studencki e-mail) (w przypadku cofnięcia wniosku do poprawy lub uzupełnienia w szczegółach wniosku (na dole) podane są szczegółowe informacje)
    • W przypadku cofnięcia do poprawy – popraw oświadczenie i wniosek,.
      UWAGA Należy sprawdzić stan wniosku po ponownym złożeniu!
    • W przypadku cofnięcia do uzupełnienia – załącz  WSZYSTKIE brakujące dokumenty, sprawdź stan wniosku w USOSweb ( analiza dostarczonych dokumentów może wykazać konieczność dalszego wyjaśnienia sytuacji materialnej i dostarczenia dodatkowych zaświadczeń).
    • Stan wniosku “przyjęty do rozpatrzenia” bez dodatkowych uwag oznacza, że wniosek jest kompletny, po ustaleniu wysokości stawek stypendiów (w listopadzie) kwoty przyznań będą widoczne w USOSweb.
    • UWAGA: koniecznie należy odebrać decyzję w systemie USOSweb (osobom, które nie odbiorą decyzji stypendia zostaną wstrzymane)

  1. Na wezwanie pracownika Biura Dydaktyki i Spraw Studenckich student zobowiązany jest do dostarczenia oryginałów dokumentów lub osobistego stawienia się w celu wyjaśnienia wątpliwości.

  2. Niekompletny wniosek nie będzie rozpatrywany do momentu uzupełnienia braków.

  3. Informacja o stanie wniosku, kompletności dokumentacji, bądź jej braku dostępna będzie na indywidualnym koncie studenta lub doktoranta w serwisie USOS-web (w szczegółach wniosku lub oświadczenia) oraz wysłana na maila uczelnianego (nr indeksu @student.uni.opole.pl).